Det fega lejonet



Jag gick upp idag mot dörrarna till min framtid. Ställde mig där, vände på klacken och gick tillbaka mot utgången. Satte mig på en bänk, drog några nervösa bloss på min ciggaret och ringde en vän.

"Hej, kom hit jag behöver pepp och mod.
Håll mig i handen.
Som mormor brukade göra när jag skulle till tandläkaren."

Modet svek mig, första frågan när han kom dit var vad lejonet fick i Trollkarlen från Oz. Jag behöver det där. Min vän sa att lejonet aldrig behövde något egentligen, för utan hans visdom så tog han viktiga och modiga beslut. Men trollkarlen gav honom helt enkelt en flaska av fakst grönt mod. Jag behövde placebo effekten idag, så jag tog lite te ur min termos och min vän följde mig in.

Snäll vän, all kärlek åt honom.
För precis som lejonet så har jag vackra snälla vänner runt omkring mig. Så står bakom mig när mitt eget mod sviker min kropp.

Så även om jag inte är behörig så kommer jag på måndag att starta en kurs på universitetet i Stockholm ♥
Men shh, säg inte till någon att jag inte får vara där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0