gretel and hansel hade det inte heller så roligt



Igår lyckades en av mina vänner tipsa mig om att jag tipsat henne om ett spel. Jag förvirrad som jag är förstod först inte vad hon talade om innan hon visade mig det här söta lilla akvarellspelet som faktiskt finns att spela online på Newgrounds.
Som vanligt i något spel som jag gillar är det ett peka klicka spel. musiken underbar, just det att spelet är handmålat i akvarell får det att kännas som en skruvad liten sagobok. Plus att hela stämmingen man som det här spelet är utformat är väldigt smygande läskig och stämningsfull. Med en stor portion humor. Passar väl bra i den annalkande hösten?
Även när man dör, för du kommer att dö, för att stackars gretel and hansel hade det inte så lätt vaje gång. Bästa gången är nog när man hittar kaninen och pussar den tills man dör. Ah. Klassiskt.
Förresten är detta bara första delen av ett spel som de utlovar ska finnas tre delar utav.



Klicka på bilden så kommer ni till spelet.


Kommentarer
Postat av: sara

åhh.. det spela jag för länge sen

2010-09-03 @ 23:24:29
URL: http://saralofgrens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0