Glitter



En vän berättade en gång för mig att hennes arbetskambrat aldrig såg vad som hände runt omkring henne för att hon alltid tittade ner i marken när hon var ute och promenerade. Varför tittar du ner i marken och inte upp på allt det vackra runt omkring dig undrade min vän då. Hennes arbetskambrat svarar då att hon tittar ner i marken för att det kanske finns hundbajs som hon kan råka trampa på.
Jag tittar även jag ner i marken när jag går. Men inte för att jag är rädd för att kliva i bajs utan för att jag letar efter skatter som folk tappat, små mynt, bortglömda leksaker, glittrande saker och blänkande saker.
Det finns alltid olika sätt att se på saker. Bajs eller glitter.

Så min klänning som är fylld av paljetter och pärlor. Min klänning fastnar ofta i mina strumpbyxor eftersom de är fyllda av hål. Det gör att jag tappar pärlor och paljetter vart jag än går.
Det finns oika sätt att se på detta.

1. Jag kan välja att vara ledsen för attmin klänning går itu.
2. Jag kan vara ledsen för att min klänning går itu och att jag skräpar ner.
3. Jag kan känna att jag sprider glitter vart jag än går.

Eftersom jag inte ser bajs så ska jag nog väja alternativ 3.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0