Mina ballonger

När jag åkte tillbaka till Stockholm i somras tänkte jag på det hjärtslitande samtalet med A som jag hade sommaren efter vi gjort slut. Jag grät och sa att jag behövde prata om saker för dem kändes som ballonger inombords och om jag inte pratade om dem så skulle de bli större och större och till sist sprängas inom mig (poff) Han sa då att han inte hade något att göra med det och att det var bara mina ballonger.
Mina ballonger.
Så jag tänker på detta samtal och åker tunnelbana hem till min vän Erik. Från fönstret ser jag hela himlen fylld av luft ballonger. Skrattar lite. Ballonger.
Sen kommer jag hem till Erik, och på hans kylskåp hänger det ett citat av Nalle puh:

"Ingen kan vara nere med en ballong!"


Satt och lyssnade på låten Regina Spektor – One More Time With Feeling
kom att tänka på allt det igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0