Ankomsten

Igår la en person boken "Ankomsten" av Shaun Tan i händerna på mig. Från det första kapitlet var jag ohjälpligt fast i denna vackra bok.
Det är en ordlös bok som förmedlar oroligt vackra bilder och en histiora som verkligen inte behöver ord för att förklara vad som händer. Ett bra exempel när ord bara skulle förstöra den egna upplevelsen. Den handlar om att komma till ett nytt land, relationerna, familj och möten.

Bilderna är olika nyanser av sepiatoning som för tankarna till den tiden jag stod nere i fotolabb och jobbade fram bilder, trots att den är tecknad så är jag ganska säker på att tecknaren har använt sig av samma teknik...

Iallfall. Mindblowing bok och ett perfekt avslut på en fin dag. Tack P.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0