Dödens metall är svart

Igår spelade Russian Circles och Deafheaven på strand. Lokalen var lite liten men jag antar att detta är musik som inte helt går hem hos alla. (Förutom väligt många skäggiga män med rutiga skjortor.) Själv njöt jag. När jag inte var uppe och tittade på dem, båda banden var riktigt bra på scen, så kunde jag luta mig tillbaka i en av sofforna och bara lyssna. Jag bukar tycka att instumentell musik kan bli väligt reperativ men ingen av banden gör det misstaget.
Insåg för sent att jag borde haft med mig pengar till attt köpa alla skivorna, t-shirts och väskor. Jag var tvungen att prioritera. Önskar jag hade varit mer förberätt då det för jag har hört så måna musiker säga att det är sättet att tjäna pengarna på mufrtiden. Det är mercen runt och detta är två band som jag gärna skulle vilja stödja.


Jag är förresten överbevisad, livespelningar klår att sitta hemma med sina hörlurar och lyssna på musik. Även om det är väligt fint det med. Det blev en t-hirt förresten. En grön. Jag tycker att Deafheaven bättre men Russian Circles hade en snygg grön som jag ville ha. Önskar jag hade haft råd med en skiva med. Men jag resonernar att skivor är lättare att få tag på än snygga band t-shirts.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0