Tungt regn


I kvällarna två har jag spenderat tid i vardagsrummet framför tv och tittat på min lägenhetskamrat när hon spelar spelet Heavy Rain. Detta spel är en så kallad interaktiv historia vilket gör det vänligt bekvämt för mig som sidopassagerare.
Denna interaktiva thriller kretsar kring 4 huvudpersoner som alla letar efter Origamimördaren som mördar små pojkar genom att låta dem drunkna av regnvatten några mörka höstdagar om året.
Jag avskyr dock spelsättet, jag hade nog aldrig orkat spela det själv, de använder sig av tekniken "quick time events" som jag har vänligt svårt för, det innebär att man ska trycka på nappar i rätt ordning tillräckligt snabbt. Eller att man ska gå igenom en folksamling snabbt nog för att hinna i tid. Det värsta som händer är att du misslyckas och då kan du även dödens dö, ja dina karaktärer kan dö, men du kan spela vidare ändå. Du har ju fyra stycken. Men du förlorar dock karatärens storyline.
Nej det finns tusen saker att säga om det här spelet och det mesta har nog redan sagts. Så här är Wikipedia sidan.

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0