Jag har alltid velat lära mig att gå på glas

Jag är väldigt klumpg, det händer ofta att tappar glas, att kunna gå på dem hade sparat mig mycket städning. Här sitter jag och drömmer om en lägenhet med glassplitter som golv.
 
Jag har iallfall gjort äppelsmör i helgen.
Äppelsmör är gjort på äppelmos, som kokats i så många timmar att vätskan flytt sin kos. Vi kokade den i kanske sju timmar. Eller mer, vi tappade räkningen. Konsistensen är, smörig. Har ni tid, gör det. Det är väldigt, väldigt gott.
 
 
 Äppelsmör
 
Ett kilo äpple
nån matsked vinäger
tre deceliter socker
lite salt
kanel
 
Koka tills det blir brunt och krämigt under omrörning.
Ät på bröd eller pannkakor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0