Fragment från Vendel

 
Så för ett år sedan så hittade jag en bok i djupet av gömmorna i universitetsbilioteket... Nu ett år senare när jag letar i dammiga datorarkiv så hittar jag den igen, nu i form av mitt inscannade urval (dvs de mönster och så jag tyckte såg finast ut vid tillfället) som jag lägger upp här, i hopp om att bli påmind om vendelkrigarnas existens lite oftare.
Som sagt, det är bara ett fåtal sidor jag har kopierat och det finns massor av vacka bilder samt beskrivingar om man giter att leta upp själva boken. Bokens namn är La Nécropole de Vendel och det var bara den franska utgåvan jag fick tag på, det finns en svensk med och den bör vara relativt enkel att få tag på efter en snabb sökning på LIBRIS om man söker på Hjalmar Stolpe.
Klicka bara på krigarna så kommer ni förhoppningsvis till pdf dokumentet!
Tjopp!
 
 
Här är förresten en klänning jag broderat med ett
av mönsterna från La Nécropole de Vendel
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0