Fackelskog

I väntan på att Dr Who säsongen ska forsätta fördriver jag tiden med Torchwood, jag har förut varit väldigt misstänksam mot serien, bara sätt fragment av den men det jag har sätt har inte imponerat på mig nämnvärt. Men jag besämde mig efter frasen "My fandom doesn't need photoshop" för att ge det ett försök och tack och lov för att jag gjorde, vilken liten godsak den här serien är.
Lite mörkare, lite hårdare och lite sexigare. Precis som jag gillar det.
 
Ja, det är James Marsters från Buffy som hånglar med Kapten Jack Harkness
Ja, James Marsters är någon sorts rymd cowboy
 
Och lite mer science fiction, ni vet, känslan av att leka med tanke expriment.  "Tänk om...." den aspekten tycker jag Torchwood jobbar mer med, kanske mer i de sista två säsongerna. Sen är det såklart Dr. Who universumet samt referenser till doktern höger till vänster ^^
 
Jag känner mig faktiskt lite otrogen, jag gillar den här serien nätan lite för mycket, men jag är grymt besviken på den senaste säsongern av Dr. Who. Samt att jag inte alls gillar den nya med resenären, som verkar vara ännu en snygg ung skådespelerska, jag saknar Donna. Börjar känna att Moffat är lite väl gubbsjuk. Det kanske blir bättre, Neil Gaiman ska ju skriva ett nytt avsnitt till nästa säsong.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0