Kråkslott

Terraria
Förra veckan var jag i valet eller kvalet om hurvida jag skulle köpa Fabel III, några klick ifrån köpet så säger min vän (eller bästa ovän) att jag borde spela Terraria med honom, inte så farligt. Jag menar, Fabel är riktigt tråkigt, tråkiga uppdrag, man springar runt i en ganska fin värd men, konceptet håller inte riktigt hela vägen, det är lite för långtråkigt och inte så nyanserande. Man tröttnar på det.
Det var exakt därför jag vill ha det, jag ville ha ett litet mysigt förstöelse spel att mysa till, inte något som man fastnar vid. Den här trailern är bäst oxå: Höna?
 
Måste jag säga att Terraria är extremt beroendeframkallande? Jag har nu byggt ett hus, jag kommer dock göra om det lite... ingen vill bo där för att jag har byggt vissa delar av demonsten, dmonerna är coola men... jag vill att mina små medborgare ska vilja bo där.
 
   

   

   

 
Scratches
Mitt hus insperarade mig att tänka på andra onda hus, tillexempel ett annat spel kallat Scratches som är ett peka klicka spel, i spelets bokhylla finns det referenser både till Lovecraft samt till Myst. Väldigt välskrivet spel och inte alls lika uppskattat som det borde vara.
Skaparen av det här spelet håller även på med ett annat spel just nu, The Asylum, som finansieras av kickstarter, något att se fram emot då den här killen kan ina saker, han kan få dig att bli rädd.
 
 
Trailer
 
Skuggornas hus
Åh, det här lilla gudkornet gick på tv runt 1996 och jag var skitläskigt. Iallfall när man var 12 år gammal, jag ska nog försöka få tag på den och se om den fortfarande är lika hemsk. Jag kommer ihåg den som otroligt stämngsfylld, det ligger nog på att göra listan att se den igen inom en snar framtid.
Stackars klass 7A, den här miniserien lämnade efter sig ett starkt intyck.
 
 
Hausu
Sista filmen blir kultklassikern Hausu som är en japansk film från 70-talet om ett gäng skolflickor som härlar på en av deras fastrar i ett hus. Men allt är inte vad det ser ut att vara sen blir det dödade till höger och vänster. De här filmen har allt, från människoätande piano till projektil kräkandes katter. Jag har inte räffat en enda människa som lämnats oberörd av detta... mästerverk.
 
 
Åh hittade de här två skivorna som jag lyssnade till medans jag skrev:
    
     
 
Various Artists – 30's & 40's Era Halloween, Vol. 1
Various Artists – 30's & 40's Era Halloween, Vol. 2
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0