Mästarna av framtidsdrömnmarna

Åh min lycka när jag fick reda på att samma personer som skapade Masters of Horror som jag plöjde igenom för några år sedan även skapade en till serie som kallades Masters of Science Fiction med sex fristånde avsnitt, presenterade av självaste Stephen Hawking ;)
 

Det är tyvärr väldigt få avsnitt och alla skulle jag inte säga är jätte bra men det fanns några guldkorn. Jag tyckte till exempel att avsnittet "The Discarded" som jag älskade. Stämningen - musiken och kristallklonerna med mossa och alla missfoster. Sen den tryckande känslan av att alt kommer gå och helvete. Det tog jag till mitt hjärta.

 

Vicky Lambert som Frenchy
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0