Det gångna, det varande och det kommande

Tre kända damer som både spann och vävde
 
Och nu analkas årets stora högtid med stormsteg och jag sätter min ner och gör lite sista minutens vävning, för att göra detta jag går igenom några av mina gamla länkar, jag vet precis vilka sidor jag vill ha och de har varit lite trixiga att hitta, speciellt som att det var närmare 9 månader sedan jag vävde. Helt enlekt så lägger jag upp dem här så jag kan hålla lite koll på dem tills framtiden:

- här är en jättebra nybörjarsida med massvis utav bra och enkla mönster samt en stor länksamling. Sidan behandlar inte bara brickband utan nålbindning och växtfärgning samt mycket, mycket mer.

- det här är en väldigt lätt manövrerad sida med många snygga mönster, de är även på tyska så här kan google translate vara din vän. Dett är nog min favorit bland de tre.

- har ni vekligen slut på ideer? ja då har vi den här sidan med sina hundratals mönster vara till hjälp. Kruxet är att det är kanske är tio stycken som faktiskt är väldigt fina och genomtänkta. Men om man verkligen vill spendera några dagar i frustration med att väva nakna brudarfinns det även mönster för detta på den här sidan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0