Armgröna

Runeberg har en massa bilder fina ur Nordens flora upplagd på nätet
bra att veta
 
Jag har alltid gillat murgröna, det är något visst med denna krypande växt med evigt gröna blad, så när jag skulle lära mig att brodera så var motivet tämligen enkelt, nämligen murgröna som slingrade sig upp längs med armarna. Jag tyckte dem blev väldigt fina.
 
    
  
 
Åh det finns så många roliga stygn att lära sig! Jag har förut tänkt att det är otroligt svår att brodera, kommer ihåg att både min mormor och syslöjden förökte lära mig men ingen av dem var väldigt pedagogiska. Jag trivs nog bäst med att läsa mig till och ta det i min egna takt. Då är internet en guldgruva för mig. Det finns så otroligt mycket att hämta och så otroligt kreativa människor som delar med sig av sina erfaranheter. 
Här är den bästa sidan jag har hittat om man vill ha en massa snygga stygn förklarade på ett lätt sätt: Sarah's Hand Embroidery Tutorials. Jag vill testa och exprimenterar mera. Nörderi nördera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0