Tala mjukt med mig

Efter radions genombrott så samlades hela familjen framför denna manick. Varje kväll för att höra dagens nyheter och smörsångare sjunga rakt in i deras hjärtan, vardagrummet. Så magiskt det måste ha verkat och framtiden kanske glimtade fram där bland frekvenserna som m,an rattade fram.
Idag spelar inte radion alls lika stor roll för oss borsrtkämda barn av 2000-talet som med tv och datorkan överglänsa radions numera pittoreska framtoning med råge. Så mitt i allt brus så frägade jag och en vän oss var det var, vi hade ingen aning men han var stensäker på att han åtminstone hört att det ska vara det nya coola; och att det har varit det i nu tio år snart. Vi är hopplöst sent ute. Men nu ska jag banne mig försöka mig på Welcome to Night Vale rekomenderat av en mycket vacker dam vid namn Ylva.
 
 
 

 
Radio mini tips!
Pointypool är en zombie skäckfilm som utspelar sig nästan helt occh hållet i en radiostudio. Filmen  är ur mysig och väldigt skämmande att se när de zombies som finns långsamt omsluter den lilla radiostationen.
 
Nu till något som vagt relaterar till de två rekomendationerna och det är sändnngen av radioteatern War of the wolds och hur den togs emot av de som lyssnade. Oroliga lyssnare ringde ner pollstationen och resten ja, det bara är historia, finns att läsa på allas vår wikepdia tillexempel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0