Giftiga träsk

Jag har gått ner mig i många träsk, mudträsket och wowträsket för att bara nämna två av dem. Nu har jag funnit ett till, eller kanske inte funnit snarare halkat ner, igen. Det är de här jädra textbaserade webbläsarspelen som har tagit klorna i mig och börjat att långsamt dra mig ner.
Det började så oskyldigt med en anekdot om ett webbspel jag för länge sedan spelade. Warriors2. Inte något märkvärdigt men då jag några dagar senare satt framför datorn och upplevde lite tristess så tänkte jag att jag skulle se om det fortfarande fanns kvar där ute på webben. Oh ja, det fanns det. Alla mysiga minnen kom tillbaka, man kan inte spela mer en en gång per dag, i mysiga 15 minuters pass, dock måste man betala då test månaden har tagit slut. Detta är jag inte lika pigg på. Även om skaparen verkar störtskön och jag känner verkligen att jag vill ge mina penningar till mysiga, kreativa initiativ.
 
 
Sen kommer min vän, den onda lilla rödhättan och säger, jag spelade ett sådant spel för några år sedan... rätt vad det är sitter han där och läser högläsning och vips så har jag skaffat mig en karaktär. Det gick för snabbt.
Storyn är jätte fin, men blir utkastad på en ö, målet är att stoppa (döda?) osannolikhetsmaskinen. Medans man är övervakad av små kamoror som sprutar ut pengar om man har varit duktig. Jag skulle säga att atoryn är som Hunger Games blandat med Liftarens gide till galaxen. Men man kan spela var fjärde timme istället för en gång per dag, och det är riktigt bra text samt att striderna med öns monster har en strategi del som tar ganska lång tid. Plus att det är gratis. Visst man kan köpa till saker men det är som oftast med dessa spelen så att det mer betalar serverkostnaden och går till skaparens ficka. Iallfall de riktigt bra spelen.
 
Kreativ person som jag tror gör ett kortspel baserat på spelet har ritat denna
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0