Ensamma äventyr

När jag var runt 18 år gammal så hittade jag ett par böcker vid namn Ensamma vargen i något litet typ av bibiotek i Tumba för en struntsumma. Jag tror att hegen jag hittade dem så hade jag en liten mat paus i rollspelsmötet som utspelade sig i någon föreningslokal som vi hittat. Saknar rollspel.
Sedan hittade jag några fler böcker på loppisar år senare och de har varit trygga resekambrater och ett varmt samtalsämne med likasinnade.
 
I början av sommaren fick jag goda nyheter! Spelen har fått en typ av återuppståndelse via min nya androidtelefon . Ett företag vid namn Tin Man Games har tagit upp flera av dessa gamla spel och de är i princip bara så att de har tagit böckerna och fört över dem till ett annat format. Jag har ju turen att kunnat se flera av dem för att se hur trogna böckerna telefonversionen har varit. Roligt tycker jag iaf.
Just nu håller jag på att kriga mig igenom House of hell, det går inte så bra, jag dör av skäck varje gång.
 
Och i november får min gamla kärlek Ensamma vargen komma till min telefon. Underbart initiativ och jag kan bara bocka och ta emot med öppna armar. Men det är ett annat företag vid namn Forgereply och vi får väl se vad de gör med konceptet att ta boken till spelens värld. För en som inte kan vänta eller och har böckerna redan finns det en underbar liten hemsida där du kan ladda ner flera av dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0