Penntroll

Så senaste experimentet med mitt hår är att få till lockar, jag har kollat på de olika altenativen, superspolar i plast skumgummiplast och små töntspolar: alla metoder går att läsa om på Baba yagas dredssalongs blogg.
Så idag kände jag mig lite peppad (läs: ångesthantering) och gick därför runt i butiker för att kolla mina olika möjligheter och så. Slutsats; töntspolarnarna var för små, skumgummispolarna kostade 60 kronor för 6 stycket vilket är lite över min budget och superullarna hittade jag inte ens.
Så jag gick och köpte gumminsnoddar och knåpade ihop det här:
 
 
Nästan alla mina färgpennor gick åt.
 
Sen för att jag även är för snål för att skaffa min en hårtork så värmde jag mitt hår på Hendriks element. Man tager vad man haver som mormor brukade säga.
Jag har inte vågat ta ur dem än fast än det har gått flera timmar. Börjar känna mig som Fentons mamma i Duck Tales. Vars liv är ganska likt mitt just nu. Saknar bara den rosa badrocken och den skruttiga husvagnen.
 
Uppdatering en timme senare (eller så):
Så här blev det till sist! Får se hur länge det håller men just nu är det ganska så fräsigt, mina ena medboendes första reaktion var "Getto" och pojkens min var "bal eller prinsessa" så en gettoprinsessa helt enkelt.
Bild tagen med La Photocabine
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0