Gåtfullt - Del två

Så i första delen så skrev jag om min och min mors äventyr genom boken Gåtfulla Skåne : en guide till mytomspunna platser. Det var så att min vän och jag även vi har letat upp en plats närmare mitt hem, i Glumslöv nämligen Örenäsgånggriften. En gravkammare äldre än pyramiderna. Dit bestämde vi oss för att åka, lite hux flux sådär som det kan bli.
När vi åker på vägarna inser jag, vi har ingen ficklampa. Eller ljus. Eller ens kläder för att krypa ner i en gravkammare. "det löser sig" säger min vän och jahapp. Det gör väl det då. Det tog ett tag innan jag kom på att om vi satte igång video funktionen på min mobil kunde vi faktiskt se något. Att krypa in i långkjol var inte häller svårt, jag är bara lite mer lerigare nu än innan. 
 
Vi tog även lite bilder. De är fina så jag ska nu lägga upp dem. Lite mer suggestiva än de som mor min tar. 
 
 
 
 
Mer utflykter, Detta är roligt. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0