Natt i skogen



Under hösten spelade jag och min älskade väldenens mysigaste spel. Thea bodde inte his mig då utan spelandet så fick vara till helgenarna så då vi kunde komma och hälsa på vararndra.
Tanken var att vi skulle spela det under en helg, men det var längre än vad man tror! Lite innan jul lyckades vi då klara det. Tänkte passa på att skriga några ord om det när jag ändå håller på. 
Spelet utspelar sig i den lilla staden Possum Spring, Mae som är huvudpersonen kommer tillbaka, börjar hänga med sina gamla vänner. Men mystiska saker börjar hända i staden och Mae som faktiskt inte har något annat för sig börjar undersöka den lilla stadens hemligheter.

Spelet har massor av existentiella teman i en söt förpackning,  man under den pusade fasaden så glglimtar man fram frågor om existenialism , att vars och inte vara och depression.
Tillochmed stade har en känsla av att både förändas men ändå så still.
Så vi besöker de gamla vännerna, Gregg och Bea, spelar små minipussel, tittar på stärnorna och matar råttor.
Samtidigt som man såklart löser det stora mysteriet. 
Egentligen var jag inte så intresserad av huvudhandlingen, det var vägen dit som var spelets hjärta. 


PS.  Soundtracket är underbart!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback