Vilse i skogen



Ibland, väldigt ett fåtal tillfällen så önskar jag att ag hade en Iphone. Iallfall när spelproducenter skapar fina spel till bara mobila plattformar, vilket borde vara brottsligt, jag gillar tanken på att bra spel produceras till datorer sen ska det komma en lite sämre version till telefon-folket.
Men så är inte fallet här utan detta spel som verkar helt makalöst kommer inte finnas tillgänglig för mig som kommer dra mig med de gamla tjocktelefonerna tills jag inte har något val längre.
Svenska Simogo har grävt långt ner i det svenska kulturarvet för att skapa det här spelet, uppenbarligen är det inte bara vackert utan siktar mot att undervisa den gemene svensken om vår mytologiska historia. Den som inte handlar om vikingarna och asatron.
 
Jag vill spela, jag vill, jag vill, jag vill

Årsgång var en en sak man gjorde runt Smålandsområdet där man en gång om året gav sig ensam ut i skogen för att med övernaturliga varelsers hjälp få ledtrådar om framtiden. Detta om man följer vissa regeler som att inte samtala med någon på vägen och inte äta något innan sin färd in i skogen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0