Var är mitt helium?

Jag har aldrig tyckt om Strindberg, ord jag tänker på när jag tänker på Strindberg är; uppblåst kvinnohatare. Att läsa hans böcker är som att bråka med ett gammalt ex, jag hittar fel i varenda mening så jag kan styrka mitt eget förakt.
Det är antagligen jag som är lite trångsynt, kanske borde jag ge det en chans någon gång, eller så kanske jag kan titta på den här gamla klassiker där Strindberg faktiskt får mitt hjärta att smälta: Strindberg and helium
 
 
Hur länge har de här klippen funnits uppe egentligen, börjar vi inte närma oss nästan tio år? Man börjar bli gammal.
Jag avskyr faktiskt inte allt med Strindberg, bara när han yttrar sig via text, andra yttringar såsom hans måleri och fotografi tycker jag inte alls så illa om utan tänker även att de är väldigt angenäma.
 
Har ni någonsin vägarna förbi Stockholm så ta tiden att gå förbi den helt underbara statyn i Tegnérlunden som föreställer en väldigt musklös och maskulin Strindberg, den är underbar i all sin absurditet, statyn är utförd av Carl Eldh. Tyvärr vet jag inte hela historien bakom denna men en sak vet jag, den kittlar mitt funny bone.
 
Statyn i sin fulla prakt
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0