Ull

 
 
Läser nu Ull av Hugh Howey, en dystopisk historia som utspelar sig i en enorm silo under mark där människor har levt i hundratals år, längst upp finns det skärmar som visar den ogästvänliga utsidan. En förgiftad värld som människor inte kan vistas i längre. Rättssystemet har för att hålla de där kamerorna rena genom att skicka upp rengörare för att pusta bort smuts på sensorerna. Man skickar helt enkelt ut en som begått något brott till dessa rengöringar.
 

Det är en renodlad spänningsroman och ibland känner jag nästan att det blir lite skrattretande, vissa karaktärer är ibland lite för stora klichéer av sig själv, Bernad som vill bli borgmästare i silon är nästan rolig i sin roll som den onde maktgalna It-chefen och dialogerna ibland är lite väl styltade. Trots det kan jag inte sluta vända sida för jag vill så gärna läsa vidare, förstå hur systemet fungerar och jag vill veta vad som finns över kullarna.

 

Författaren har redan sålt filmrättigheterna, så jag ser med godans lust se fram emot denna film!

Men det är ju verkligen inte slut för mig än, har ju två böcker kvar i serien som jag har många lufyllda lastimmar framför mig fortfarande!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0