Amerikansk skräck

Introt gör mig mörkrädd
 
Den här lilla serien: American Horror Story är en liten guldklimp för alla skräckintresserade där ute. Hitintills har det dykt upp tre säsoner med olika teman, alla säsonger är även fristående.

Första säsongen
Var det faktiskt jätte länge sedan jag såg så jag kommer inte ihåg mer än att den handlar om ett hus men den var nog bra, haha, så atte

Andra säsongen
Denna utspelar sig på ett mentalsjukhus och på det här mentalsjukhuset händer precis -allt- förutom att det är ett läskigt mentalsjukhus så finns det seriemördare, sadistiska nunnor, fruktansvärda nazistläkare, grymma behandlingar, demoner, psykotiska mördare, dödsäglar och inte minst monster i skogen. Allt detta utan en röd tråd blir minst sagt rörigt och det drar ner betyget mycket för den här serien, det med frekventa cliffhangers som ofta bara rinner ut i sanden. Jag glömde nämna rymdvarelserna.

Tredje säsongen
Tredje säsongen utspelar sig på någon slags häxakademi. Till skillnad från mentalsjukhuset har den en välskriven sammanhållen story och den är riktigt bra må jag säga. Till råga på det kretsar hela historien kring riviga häxor med olika specialförmågor.
 
Trots att jag inte kommer ihåg första säsongen och att jag tycker att andra säsongen är lite virrig så tycker jag verkligen att tiden man lägger ner är god spenderad tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0