Läderlappen

Jag har snöat in mig på tecknade serier, har den bästa sidan för det med hur många serier, anime, tecknade filmer som helst. watchcartoononline.com. Men serien jag har fördjupat mig i är Batman Beyond som utspelar sig i det framtida Gothamn, där Bruce Wayne har kastat in handduken och låtit en yngre mer fit person ta över. Kanske inte den mest genialiska serien men trevlig att vila ögonen på ibland.
Men det fick mig att tänka på Batman, som jag egentligen tycker är en ganska torr karaktär till skillnad från tillexempel Spindelmannen som är en lekfull och skämtsam karaktär. Jag kommer nog dra fler liknelser till Spindelmannen då det är dessa två hjältar jag fördjupade mig mest i under uppväxten.
Men Batman har en sak som talar för sig och det är skurkarna, Heath Ledgers tolkning av Jokern i The Dark Knight av Christopher Nolan är skrämmande bra men det finns en skurk i Batman som jag tycker är helt eminent och det är pingvinen, denna missförstådda fula lilla pingvinliknande man som gjordes levande i Tim Burtons version av Batman (de nya filmerna får komma och vara nyskapande hur dem vill men de har inget att komma med om man jämför Tim Burtons karaktärsskapande)
Nej, även om spindelmannens karaktärer har ett visst mänskligt djup om man jämför med Batmans lite mer platta skurkar (mina egna åsikter) så kan jag inte annat än älska Tim Burtons Pingvinen.
 
Ryser lite
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0