Resa

Den här hösten har det blivit väldigt mycket anime tittande för mig, sensommaren var dock värst då jag tittade på kanske två om dagen, lugnande ner sig lite efter jag flyttat. De serier som lämnat mest intryck på mig är Kino's Journey och  en anime som jag börjat titta på vid namn Mushishi, båda visuellt vackra och i båda står resandet i fokus och möten med andra människor. 
 
 
Mushishi
Seriens tema är de små andevarelserna mushi och hur de påverkar den mänskliga världen, huvudkaraktären kallar sig för en mushimästare och reser runt i världen för att hjälpa och vägleda människor som på ett eller annat sätt har råkat ut för dessa varelser. Den är otroligt vacker och stundtals väldigt tankvärd.
 
 
 
Kino's Journey 
I denna serien reser vår huvudkaraktär runt på en talande motorcykel och besöker fjärran länder, det som verkligen fick mig att fastna för den här serien var att huvudpersonen alltid åkte in i ett land med ett totalt objektivt synsätt. Hon la sig aldrig i några konflikter inte häller försökte hon lösa problemen som personerna hon mötte kunde tänkas ha. Utan hon besökte, betraktade och sedan åkte hon och hennes motorcykel därifrån. Serien har väldigt vackra miljöer och är välskriven.
 
 
Båda går att se på denna streaming sida på internet jag nyss hittat kissanime.com där man kan bokmärka och makera vilka man sätt och inte stätt, vilket var bekvämt för mig då jag tittade på två stycken varje dag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0