Sten

Det finns tre filmer hitintills som jag viral peppat till, ni vet, de där reklamkampanjerna som får en viral spridning på internet tillexempel genierna bakom Cloverfield reklamkampanjen: här kan ni se vad That Guy With the Glasses tycktre om reklamkampanjen och sedan själva filmen. Ja låt oss säga såhär, gemfört med reklamkampanjen var inte filmen mycket att hurra för.
 
 
Den andra filmen är The Dark Knight som lanserade "Why So Serious?" kampanjen inför upptackten till filmen, med små ledtrådar och kluriga gåtor så lyckades den här reklamkampanjen trollbinda mig direkt, till skillnad från Cloverfild så gjorde inte filmen mig besviken till sist, underbart. 
 
 
Den tredje kampanjen var till Repo! The Genetic Opera som enbart bestod av musik klipp ifrån filmen, detta i sig räckte för att få mig till att bli helt till mig av förväntan, i månader innan den här filmen kom kunde jag redan sjunga med i tre utav låtarna. Filmen som är en rockopera utspelar sig i en framtid där operationer har blivit en industri och man säljer designer organ som folk köper på avbetalning men med grymma konsekvenser ifall man skulle missa en avbetalning. Filmen är visuellt tilltalande och castingen i den här filmen är fenomenal, Paris Hilton, Sarah Brightman och Anthony Stewart Head. Det här var en kultfilm månader innan den såg dagens ljus. 
 
 
På senare tid så har han fortsatt sitt kultande med att göra den allt för korta filmen The Devils Carnival som nu ska få två uppföljare, i skrivande stund så dök precis en teaser för film nummer två upp bara för några dagar sen. Första filmen handlade om helvetet, som i filmen är en carnival där tre personer hamnar och får följa några specifika regler. Ja, mycket musik och filmen har stjärnor som Emilie Autumn som jag har en barnslig förtjusning för. Man kan verkligen säga att jag ser fram emot nästa film i serien, har hört att det ryktas om två till åtminstone.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0