Nikopol

Allt börjar hemma hos pappa som älskar serietidningar. Över hela golvet och i hörnen låg det drösar av serietidingar och mitt i stöket hittar jag en, cirkusen. Den var oehört blodig iallfall för min ringa ålder men sen dess har mina tankar vandrat till denna serie lite d till då genom min uppväxt. Sen när jag var, kanske 21 eller så hittade jag en affich i en seriebokhandel bakom en massa serier. På den står huvudkarataräen, uppklädd i sin rymddräkt och en titel under. Jag krafsar snabbt ner titeln på baksidan av min hand och när jag kommer hem använder jag internettet för att leta reda på vad författaren heter.
Jag inser då att det inte bara är den serien som jag läste då redan som liten flicka utan att det var första delen i en hel triologi. Bara en vecka senare rotar jag efter den i en seriebod och till min lycka hittar jag den, hela triologin!
Sådär plumt. Här har man gått och letat efter något i flera år och så har den legat där nästan framför fötterna på mig hela tiden. Sen jag hittade den har jag även funnit ett spel och en film jag har inte påbörjat dem än men filmen heter Immortal en film från 2004 som verkar vara lite löst baserad på serien och spelet heter Nikopol: Secrets of the Immortals som jag börjat spela lite granna och verkar vara ett sådan därt mysigt peka och klicka spel som jag gillar så mycket.
 
 


Jag tänkte ta itu med dem när jag har läst klart serien, men jag kan inte ta mig för att göra det. Då skulle ju den här sagan, historien bara ta slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0