Faller

 
Jag har ju en svaghet, tecknade serier/filmer och nu har jag gottat ner mig i en till.
Gravity Falls! Upplägget är detta, två syskon, tvillingar vid namn Dipper och Mabel får över sommaren bo hos sin farbror Stan. Stan har en turistfälla kallat The Mystery Shack, ett museum för det oförklarliga, eller nått sånt. Jag har faktiskt knappt någon aning om vad hans affärsidé kan möjligtvis vara. Anyways. Under de första dagarna hittar Dipper en bok som beskriver oförklarliga väsen, monster och annat ovätt. Han börjar med hjälp av denna bok bekämpa alla märkligheter som försigår i staden.
Serien känns kanske vuxna för att vara en serie som går, hör och häpna, på Disny Channel (ven hade trott att de någonsin skulle kunna frambringa något gott?) det är lite fantasy lite scifi och en stor dos av mysterium. Samt att den är rolig, jag har faktiskt kommit p mig själv med att sitta och skratta.
 
Och nej Henrik, jag är inte lik Mabel. Bara nej.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0