Drömmar

 
Jag älskar Humble Bundle, men jag hatar dem lite gran nu när jag faktiskt har lite pengar att spendera. Om man inte har koll på vad Humble Bundle så är det en sida som man kan få betala lite vad man känner för och få tillbaka ett gäng (oftast) bra spel - betalar man lite mer får man fler spel. Det här har uppenbarligen ett lyckat koncept för de har hållt på sen 2010. Så jag skulle bara "titta" lite på sidan och nu sitter jag här med 7 nya spel. En av dem spelade jag i helgen, tills att det blev för svårt och jag i min frustration gick till mitt stammishak istället.
Iallafall! Spelet jag spelade hette The Dream Machine och är ett peka klicka äventyr med massa kluriga pussel. Men det som gör spelat till ett sådant ögongodis är att hela spelet är gjort i lera och kartong vilket får spelet att se sådär underbart surrealistiskt ut. Det är två svenskar som sitter och knåpar ihop dessa moijöer och spelet ges ut i "kapitel" som tidigare har gätts ut lite sporadiskt har jag hört. Jag vill inte säga för mycket men spelet handlar om drömmar, att säga mer skulle förta upplevelsen, men gillar man peka och klicka spel så är det här spelat ett jag verkligen rekommenderar till en regnig dag nu i sommar.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0