Hål

 

 
Jag fick besök av en gammal vän igår som tipsade mig om en söt liten serie!
Frankenhole är en serie som går på Adultswim, jag har inte riktigt förstår vad det är för någon hemsida men det verkar vara någon form av vuxen version av Cartoon Network. Rick and Morty som jag tipsat om går på den kanalen med.
Serien är filmat med stop motion där nästan allt ser ut att vara papper, vilket ju är jättefint och jag undrar lite granna om allt faktiskt är stop motion eller om lite av det är gjort i datorn, fint är det i alla fall..
Storyn är lite sådär vrickad och kretsar runt Frankenstein som har uppfunnit hål i tid och rum, folk kan passera genom dessa hål för att söka upp Dr Frankenstein och hans speciella expertis som till sin bästa förmåga försöker lösa sina patienters problem. Han har även gjort sig själv odödlig.Hans laboratorium ligger någonstans i östra Europa och stället kryllar av klassiska monster som vargmannen, såklart Frankensteins monster, Dracula och även Nosferatu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0