Skördaren

Förra veckan spelade jag ett spel som jag lite försiktigt ska rekommendera här, det är inget för den som är äckelmagad. Det är ett skräckspel vid namn Harvester och finns att köpa på steam nu. Spelet har räknats som det mest våldsamma peka och klicka spelat någonsin.
Spelat börjar med att man vaknar upp i en säng, undersöker rummet lite och inser att man inte kommer ihåg någonting alls, man kommer inte ihåg vem man är eller hur man kom dit, man känner inte igen sin påstådda mamma inte häller sin påstådda lillebror och verkligen inte sin fästmö.
Man knatar runt lite i staden och känner inte någon men alla verkar veta vem man själv är, dock så är hela staden lite.. skev, den med alla sina invånare. Varför kör alla samma bil till exempel och varför står ens mamma och bakar kakor sen slänger dem i papperskorgen?
Men det största mysteriet av dem alla är nog "The lodge" som alla verkar hinta om att man ska gå med i.
 
 
 
Hela staden verkar kretsa runt "The lodge" och för att bli antagen i gemenskapen så måste man göra vissa... utmaningar som ges en. Det börjar i något som kan nästan likna bus men eskalerar snabbt och den ena utmaningen blir värre än den andra.
Jag och min bästis Henrik slog våra peka och klicka kunskaper ihop och spenderade en helg med det här spelet förra veckan. Vi delar en kärlek för den här typen av spel och vi blev inte missnöjda.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0