Makabert

 

Så min vän var över och spelade ett underbart litet mobilspel tillsammans med i dagarna Rusty Lake Hotel. Pusselspel när är som mest surrealistiskt, komplett med talande djur.
Du spelar en passop på ett avlägset hotel på en ö, där ska du få era gäster att ha en så bekväm vistelse som möjligt. Detta innebär att blanda drinkar åt dem, se till deras behov och servera dem... på fat och se på när de andra gästerna äter upp varandra.. Precis i enlighet med den lilla receptboken uppe i högra hörnet gärna med de matchande ingredienserna. För fler stjärnor.

 

 Mina inte ont anade gäster påväg till hotellet


Hur tänker du då? Med kniven du hittar i början? Nej, nej, nej. Ty det vore alldeles för lätt. Genom att lösa görsvåra pusslegåtor och kreativt designa den teknik som passar ditt offers rum och omständigheter. Ibland så blev jag ärligt talat lite irriterad på gåtorna som faktiskt made no sense at all ibland. Och jag måste erkänna att jag fuskade. Men jag skäms inte.
Flera gånger under spelets gång får jag känslan av att detta inte är ett spel utan en vackert utformad vuxen bilderbok. Känslan förstärks av de handmålande miljöerna av det gammalmodiga hotellet som det hela dramat utspelar sig i.

 

 Dags för välkomstdrinkar!


Spelet saknar dock ett visst djup, karaktärerna har inte många kommentarer eller ledtrådar till vilka de kan vara (förutom väldigt delikat mat) och det är synd för spelat bygger verkligen upp det en god mysterie saga som slutar i att bara vara ett vackert serie escape the room spel i slutet. Men vad ska man begära av ett spel som bara tar 4 timmar att klara?
Sådärja, litet speltips såhär på torsdags förmiddagen.

 

 Ja drick den där.. med min speciella ingrdiens..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0