Vårmusik

Nja, det är inte sant, denna våren är jag inte trogen någon grupp, inte nu när jag hittat Spotify där jag kan lyssna på att som faller mig in.
Men jag har iallfall Pascal som jag lyssnar på. Deras låttexter är så sjukt oslagbara så det finns inte, låter lite som någon sorts rock från ett garage men det finns en viss... deperation i deras låttexter som är så... klockren.

din andedräkt smakar kött och mjölk


Bilden tagen från deras hemsida

Tja, och eftersom jag inte är konsekvent när det gäller något alls så är den andra jag lyssnar till Wanda Jackson. Coundtry rokablilly brud. Jag fastnade för hennes texter eftersom de var en sådan kontrast mot hur jag mår just nu.

And happiness is all around that's the reason why I've gotta sing

Jo. Tänk er den låten när jag sitter på mitt rätt så mörka rum med persiennerna nerdaragna och blänger på alla som går in och föröker få mig ut i solskenet.
Ger lite fallout trailer vibbar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0