Nostalgi

Jag hittade en bortglömd skatt bland min förvirrande minnen, något bortglömt och underbart. Såhär var det:
Jag var i mina yngre tonår, kanske 13 år och min bästa vän hette Lars och var nästan tio äldre än mig.
Vi brukade sitta i hans lägenhet och prata långt in på småtimmarna tills vi somnade, ofta i samma säng. Inget sexuellt, detta är det första folk brukar fråga om, utan vårt förhållande till varandra var mer som att ha en far, jag och min biologiska pappa hade glitit ifrån varandra några år tidigare, vi hade inget gemensamt och han var ofta arg. Så jag behövde någon sorts fadresfigur och han behövde någon som såg upp till honom skulle jag tro.
Vi spelade tillochmed två malkalver (de som inte är så friska i huvudet) där han spelade min skapare på sådant här interaktivt rollspel kallat Lajv. Det var sött.
Men, det var ett långt sidospår! Det jag egentligen skulle skriva om var iodine Jupiter vars skiva gick varm i lägenheten och det var det minnet jag hade tappat bort! Åh, och han brukade ha högläsning ur denna mans diktböcker, samt berätta alla rykten och mystik kring denna man, hans horor från helvetet.
 
 
Numera skriver han visst böcker, som jag uppenbarligen inte har läst då jag först igår kom ihåg att Jupiter existerade, men det komer jag. Vad jag har läst om böckerna så kan jag ju erkänna att de tilltalar mig.  
 
 
Dessa två titlar är de två senaste böckerna, jag ser verkligen fram emot att sätta tänderna i dem.
 
 
Ni kan inte förstå min lycka när jag insåg att hela hans skiva "Lilla flickan zombie" finns upplagd på Spotify, helt makalöst, där har dem varit all denna tid och jag hade glömt. Det är fy och skam. Men, nu kan jag nostalgitrippa om och om igen, underbara värld.
 
 
 
Tack Lars för allt du gav mig
Vila i frid

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0