Tre goda ting

Fashionabel dam med dator
 
Dags för en lista! Mina tre bästa rougelike spel som finns på internet. Bara för dig att ladda ner och avnjuta och spendera hundra tusentals miljoner timmar på.
Många skulle tro att jag försöker förstöra livet för personen som läser det här, en så är inte fallet. Då skulle jag rekomenderat M.U.D. (Du vill inte hamna i det träsket)
 
3. Adom
Det här spelet har jag dödat några månader på, rekomenderat av ett ex för många många år sedan, Dock finns det fortfarande i mitt hjärta. Man är ett litet @ som utforskar grottor, slåss mot bla blink dogs (små gula r om jag inte missminner mig) och blir korrumperad. Det är kan vara lite svårt att spela för nybörjare.
Det här spelt uppdateras tyvärr inte längre, men jag lovar dig, du kan få många timmar att flyga iväg med detta spel.
 
2. Lost labyrint
Det här spelet är lite snällare med din tid, du skapar snabbt en karaktär och dör snabbt. (Skaffa skor tidigt!) Det är inte häller kompext som Adom utan lätt och enkelt.
Men jag tycker det är riktigt charmigt, det har till och med grafik! Jag gillar verkligen det här spelet, det går snabbt och är sött. Bra spel. Spela det.
 
1. Dwarf fortress
Det här är nog det hetaste just nu, inte helt rougelike men har vissa element av det tillsammans med mickromangegment. Det här spelet är så otroligt stort, ni anar inte - jag anar inte. Visst sa jag att det var stort? Ja, och det uppdateras fortfarande. Så det kommer bli större.
Man börjar alltså med att gräva ett fort åt sina dvärgar, gräva ut skatter ut berget, gräva sig längre ner, längre in. Oftast går ens fort under i någon tragisk olycka: "Oj jag råkade visst gräva mig in i magman och fyllde hela mitt fort med magma, ingen överlevde, kanske en katt". Detta är otroligt sorgligt, för man bryr sig verkligen om sina dvärgar. Man vill verkligen att de ska vara lyckliga och man gör nästan allt för att se till att de är lyckliga. Man byggar små sängar åt dem, en gravkammare där de kan sörja sina vänner och festsalar där de kan parta järnet efter en slitsam grävar dag.
Okej. Det här kan vara det bästa spelet. Någonsin.
Du måste ha en ganska bra dator för att kunna spela det här dock.
 
Bubblare. Progress quest
Det här spelet spelar du inte, det spelar sig självt. Du skapar karatären och sen startar du. Jag har en land bläckfisk vid namn Morckla som dödar saker. Jag älskar att titta på henne när hon.. dödar saker. Har du inte tid att spela spel, då är det här spelt för dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0