Fadda fabler

 
Utdraget är från min nordiska familjebok som jag hade turen att fiska upp ur en soptunna för ett år sedan, ja hela uppslagsverket utom då nummer åtta som jag fortfarnde letar efter.
 
Jag tyckte att citatet passade bra då det skrevs mitt under industrialismens höjdpunkt och det är där mitt senaste spel, Fable III, utspelar sig, fast i en fantastisk värld av magi och talande trädgårdstomtar. Ja helt enkelt de har korsat steampunk med fantasy, precis som det helt underbara spelet Arcanum gjorde i början på 2000-talet.
 
Men det här inlägget handlar inte om hur bra spelet Fable är utan hur bar idén på Fable är. För när det väl kommer till kritan gör det tredje spelet samma sak som de föregående två. Lämnar mig med en känsla av att att ha spenderat min tid på något som inte gett mig tillräckligt mycket. Spelet är inte så bra och djupt som de hade kunnat vara, det är kort och innehållslöst. Synd.
 
 Men jag kan inte hjälpa att jag älskar konsten i spelet :)
 

Så det ryktas om att de ska göra ett till spel snart, det kommer antagligen vara så att jag kommer att spela det med. Men chansen är stor att jag kommer att känna samma besvikelse igen. Borde hålla mig till att läsa fabler istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0