Älgarna växer som ogräs i juli

 
Älggräs
 
 
Jag har några vänner som brygger öl och behövde idéer på vad för smaksättningar man kan ha, jag föreslog fläder då det var flädersäsong och parkerna doftade gott av fläderblommor vid tiden. Sen rekommenderade jag även något så otippat som älggräs, jag tänkte kan man göra saft på det kan man även göra öl å det! Iallfall så blommar älggräset nu och jag hoppas de hittar lite älggräs då jag med spänning gärna hade smakat det.

Sen ska vi inte förglömma mitt misslyckade älggräs projekt, plockade ett tjog förra året som jag tänkte göra saft på. Men förmågan var inte stor och nu har allt i min frys smakat älggräs i ett år. Mitt älggräs ligger fortfarande kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0