Godsaker i muggar

 

Hemma hos min pojkvän så finns det ingen ugn, vilket är synd eftersom jag älskar att baka... så de senaste veckorna har jag snöat in på mugcakes, lätta kakor som man blandar direkt i en kaffekopp och enkelt slänger in i mikrovågsugnen, jag har försökt effektivisera det här så mycket jag bara kan, såklart, så jag har hittat det lättaste veganska receptet på en otroligt god chokladkaka där ute. 

 

Vegansk chokladkaka i mugg

4 msk socker
4 msk mjöl
2 msk kakao
en nypa salt
2 msk olja
3 msk vatten

 

Blanda alla torra ingredienser i din mugg
häll sen i olja och vatten och blanda till en
jämn smet.
Kör i mickron 1 min och 40 sec
eller 1 min och 30 sec om man vill att den ska vara
lite kladdig i mitten

 

Mums!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0