I kikaren

Nästa år kommer bli ett bra år känner jag. Av många orsaker, en bra sak eller kanske jag ska säga tre, är de spel som ska komma ut 2015. Alla tre är så kallade kickstarter projekt, ni vet där man ber allmänheten om hjälp för att få göra ett spel eller liknande och drar ihop pengar för sin idé eller projekt på det sättet. 
 
 
Fösta spelet heter Sunless Sea och ser ut att bli någon slags pirat rougelike som utspelar sig under 1800-talet i ett alternativt London, om man vill känna lite på världen som de har skapat finns det ett gratis online text rollspel som heter Fallen London där man kan skapa en karaktär och utforska världen allt eftersom. Jag har spelat lite och det verkar supermysigt, bra story och grym stämning. Sunless Sea utspelar sig i samma värld som Fallen London och det har sagts vara en typ av spinoff till det spelet, det kommer bli en rent litet nöje att spela när jag får ta på det... jag har ju som sagt inte spelat det än, men betan ligger uppe på steam så det finns folk där ute som spelat det, så länkar jag helt enkelt en recension om spelet.
 
 
Skaparna bakom Scratches, ett av mina favoritspel, har gjort ett nytt spel! Det här spelet som ska komma ut nästa år, förhoppningsvis. De har redan släppt en teaser för spelet som går att ladda ner här. Men eftersom jag sitter på en dålig dator i skrivandets stund kan jag inte ladda ner den utan jag måste vänta några dagar innan jag kommer hem och kan testa spelet. Spelet ska som titlen skvallrar om utspela sig på ett mentalsjukhus och verkar riktigt rysligt. 
 
 
Jag sperade det här spelet till sist för att detta är spelet som jag ser fram emot mest. Jätte mycket faktiskt. Skaparna bakom Fallout, Arcanum Icewind Dale, Knights Of The Old Republic II, Temple of Elemental Evil, (måste jag fortsätta?) håller på att göra Pillars of Eternity som ska släppas tidigt nästa år. Jag vet inte vad jag ska säga. Ord kan inte beskriva hur mycket jag ser fram emot det här spelet. Inte mycket her släppts om det här spelet än men en liten trailer har dock sipprat ut. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0