Under en himmel av stål

 
 
När jag var liten så var det peka och klicka spel som gällde, titlar som Day of the Tentacles och Grim Fandango gick varma på datorn och det var inte förrän tio år senare som jag sökte mig tillbaka till dena gener.Ett av de spelen som jag återupptäckte då var Beneath a Steel Sky.
Man antar rollen som Robert Foster som blivit uppväxt utanför staden i vildmarken och uppfostrad att leva där, bland annat så bygger han sig en liten robot följeslagare vid namn Joey vars "personlighet" man man via ett datorchipp sätta in i olika robotskal.
I början av spelat blir han kidnappad och hela hans stam dödade. Robert blir då förd till staden av stadens poliser men helikoptern störtar och Robert får sedan pussellösa sig igenom staden

Älskar den här typen av spel, de cyniska replikerna, cyberpunken och myspusslandet och ni som säger att de inte åldrats väl kan tas och äta lite okot sparris. Det är bra och ännu bättre spelet går att finna på Steam, helt gratis!
Men det som är lite roligt och anledningen till varför denna post är lite relevant och inte bara jag som ser tillbaka till min ungdoms bästa spel är att den på senare tid fått en uppföljare nämligen den 16 Juli detta år! Jag har inte fått ro att sätta mig ner med det spelet än men det är absolut på min att göra lista!
 
 
Trailer till Beyond a Steel Sky

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0