Krusiduller

Nu får det banne mig vara slut på mina hippie fasoner som jag har hållt på med i sommar,alla spetsar och vida opraktiska kjolar som fastnar i björnbärssnår.
Struktur. Jag behöver mer ordning och reda i mitt liv, så jag tänkte skaffa mig några strikta kläder när jag flyttar till Stockholm i en förhoppning om att de kommer med sin strikthet spegla över resten av mitt liv och magiskt skapa struktur.

Så jag satt och funderade på vad för kläder som skulle ge mig mest struktur, lekte med tanken på att klä sig som en affärskvinna men jag kände att det var inte tillräckligt mycket.

Men milletärer, de hade struktir. Nazi tyskland hade struktur. Så nazityskland som mode ikon. Kan fungera.


Kvinnliga vakter utanför ett konsentrationsläger.

Så färgerna ska vara brunt, begie, vitt och grått. Det ska vara knästrumpor och skjorter.
Så ingen mer spets, volang och krusidull här inte. Slut med de rosa blommorna och lila stumpbyxorna.




Och så lite tysk marchmusik på det här
Various Artists – Panzer Marches Of Ww2 Nazi Third Reich
... varför finns det ens på spotify?





















.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0