Only the cows can sing along

Jag sitter nu på bussen mellan Stockholm och Skåne. Det är som ett utrymme som blandas med minnen, saknad och intryck från båda hållen. De sista kyssarna och farvälet min hjärtevän försökte klämma fram. Jag stod tyst för det finns inte några bättre förväl än kramar och ord brukar vara väldigt överflödiga i sådana situationer.

They say your heart is where your love is
But mine is in a different place
It's not that I don't love you
I'm so sorry, but I'm happier somewhere else

Findus tvingade mig att säga att jag inte vill fortsätta med vårt förhållande. Han sa att han tvivlade. Jag fick försäkra honom om att det inte skulle fungera. Nu ska vi vara vänner. Hur ska jag orka vara vän när jag vet att det finns något bättre? Det är som att äta gammalt godis när det finns nytt. Bara för att man måste äta det man köpt.

Jag kommer tröttna på Skåne om ca två veckor och behöva åka vidare.



Maia Hirasawa – South Again

Only the cows can sing along
La la la

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0