Rosor av bostäver

Mitt bokprojekt tar sig till nya höjder. Jag försöker göra origami roser av bokpapperna. Det finns en helt makalös ros som jag verkligen vill göra. Den ser ut ungefär såhär:



Vacker, eller hur? Rosen är kallas för en Kawasaki Rose döpt efter skaparen som verkar vara någon typ av papper vika geni.
Så... det går inte så bra, jag är inte en papper vikar geni. Såhär går det för mig:



Men mitt projekt som jag har för de här roserna är väldigt fint och tack och lov är jag tillsammans med en litet mini geni. Om någon kan så kan han. Så jag ska försöka sälja idén om romantiska pappersroser till mig så mycket jag kan. Jag ju fyller ju snart år. Hoppas inte han läser det här.

Men om ni vill bli lika frustrerade som jag blir finns det massor av videos på youtube som tar er igenom alla stegen. Sök bara på Kawasaki Rose...

Trackback
RSS 2.0