Långt till tornet

Det mörka tornet eller The Dark Tower är  en bokserie serie skriven av Stephen King, jag brukar antigen älska hans böcker eller hata dem och samma gäller hans epos The Dark Tower som jag nu för andra gången försöker ta mig igenom.
Förra gången var åratal sedan, men jag tänkte att jag plockar upp den bok jag slutade på och bara fortsätter. Fy vad tradigt det var men jag tog mig igenom den, fjärde boken är ytterst tråkig och därmed svår att ta sig igenom. Men jag är fast besluten att läsa serien till sitt slut.
 
 
 
Böckerna kretsar kring karaktären Roland som är en revolverman i en värld som håller på att trasas samman av glipor i verkligheten som lättast går att beskriva som trösklar till andra världar. Dessa glipor blir större och större och Roland är säker på att han kan laga dem om han bara lyckas ta sig fram till det mörka tornet. Men för att göra det behöver han hjälp. Detta är det boken handlar om, färden och de han får med sig på denna färd.
 
Ryktena säger att det finns ett spel, Discordia som är baserat på böckerna, naturligtvis smockat med spoilers så jag vill vänta med att testa spela tills serien är klar. Så tyvärr kan jag inte dela mina intryck av att ha spelat det.
 
 
 
Men den omtalade serie-tidningen ska jag nog inte röra, ibland kan det bli för mycket av det goda, i allfall inte än på ett par år. Måste nog smälta bokserien först och det är en hård karamell att smälta. För att inte tala om den mystiska filmen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0