Tänkte bara påminna om att cirkusen kommit till stan.

 
 
Oj då, jag insåg att jag inte sätt de sista avsnitten av tvserien Carnivalé. Serien som tragiskt nog la ner utan att bli avslutad, något om för höga konstnader och låga tittarsiffor. Flera av trådarna lämnades avslutade. Serien blev dock en kultklassiker och speler på den klassiska kampen mellan gott och ont. Den utspelar sig år 1934 någonstans i ett amerikanskt ökenlanskap där och kretsar kring en kringresande nöjesfält. Vad mer kan man begära?
Jag tror att denna lilla pärla i öknen ska få hålla mig varm under vintern en stund, för nu har det gått så lång tid sen jag såg den att jag nog måste se om hela serien igen. Åh nej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0