Toffla

Jag har lite snöat in på att nålbinda tofflor, eller strumpor. Känner inte att hattar, vantar eller vad man nu skulle tycka om att nålbinda förutom strumpor är lika interssant. Kanske för att jag har en smärre strump fetich eller kanske inte.
Iallfall har jag hittat väldens bästa lilla guide för att göra strumor eller tofflor nämligen här.
Själv följde jag den sista beskivingen i denna guide kallad "Norwegian all-in-one method" och tyckte den funkade riktigt bra, jag är ett stort fan av enkla lösningar utan en massa krångel.
Men lite svårt för mig är det då jag tenderar att låta strumpan leta sig upp läns mitt ben så långt som möjligt, har tillexempel gjort ett par sjukt långa strumpor i tunt ylle i våras. Urspunligen ska de vara väligt låga som man ser på bilden här:
 
 
 
 Och om ni klickar på bilden kan ni även se hur återsällandet av denna socka har gjorts. Jag brukar dock tendera att göra mina strumor lite högre som sagt, dels för att de blir lättare att ta på sig och dels för att de värmer mera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0