Frekvens

 "Det är både möjligt och nödvändigt att samtidigt som man uppskattar media,
ser kritiskt på deras mer problematiska aspekter"
 

Jag älskar den här kvinnan, håller kanske inte alltid med i det hon säger, men det hennes analyser och slutsatser får mig ofta att skatta högt av träffsäkerheten. Jag är glad att det finns någon som henne som samlar de spretiga tankar som man har om sina favoritböcker och serier och buntar ihop dem till en lite rektangel som man kan titta på i lugn och ro när man sitter och äter frukost.

Hennes senaste projekt handlar om kvinnor i dator och videospel, ett projekt som är väl underbyggdt och finansierat av kickstarter. Första avsnittet kom ut för några dagar sedan och inte nog med det så har hon skakat om internetet lite och skapat en diskussion kring kvinnor och hur de protesteras i spelvälden. Det här är bara första videon av många i denna seie och jag ser med spänd förväntan emot nästa.
 
Tyvärr har hon efter att utlyst detta projekt fått utså en del trakasserier på internet från vad jag antar är manliga spelare. Helt galet. Men inte helt förvånande. Inte med tanke på vad jag själv som nörd och kvinna har fått utstå genom alla år.
 
Så kolla in hennes sida och klicka på länkarna, det ända som är ledsamt med dem är att det inte finns fler:
 

Kommentarer
Postat av: Petter

Varför finns ingen Like-knapp för att dela på facebook? Ska man inte ha sånt nu för tiden?
(Antar att de kanske inte finns i brunt dock...)

2013-03-21 @ 18:09:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0