Höstute

I tonåren  så upptäckte jag de datorstyrda rollspelen med favoriter som Icewind dale (inte så bra egentligen med tiggare kan inte även vara väljare) eller Neverwinter Nights. Inte bara, mindre kända titlar är Nox och Dark Stone, dark stone var nog det spelet där kärlek tändes som ett blygsamt ljus i en grotta.
Dessa var favoriterna, varken Bulders Gate eller Diablo gjorde mycket för mig. Den främsta har alltid varit Fallout serien, även trean. Kanske inte så mycket Fallut tactics. Men, den får vara med ändå när jag listar spelen i Fallout.

 

 

 

 

Fallout 1
Egentligen har jag faktiskt inte så mycket att säga om detta spel, ofta blandar jag faktiskt ihop minnen från nummer 1 och två när jag tänker tillbaka på den.

Detta spel sätter den unika stämningen för de andra spelen, man spelar i ett avstannat kultur liv som slutade i princip att användas kring 50 - talet miljöerna är hämtade där ifrån och vad jag kommer ihåg så är även pip-boy som hjälpreda - en pip-boy. 

 

Fallout 2
Detta spel är väl det spel som haft mest inverkan i mitt liv. Musiken var given. Spelet men alla sina små påskägg och egenheter , som den lilla deathclaw , eller att man kan stöta på en val och en blomkruka mitt där ute i öknen. Eller den buggade bilen vars baklucka nästan alltid buggar ur så man alltid har en liten lugga för alla skrotiga vapen. Nu ska jag sluta skriva om detta spel för allt jag hör mig själv tänka är aww, och så "kärt minne" oooh, mmm. Nästa spel!

 

Fallout tacics
Detta spel hade väl kanske inte samma genomslag, kanske för att de hade mycket att leva upp till när det kom till tvåan. Mer taktik - mer pausa skjuta räkna ut. Personligen uppskattar jag lite mer historieberättande i spel och sen har jag även hört att det finns ett annat spel som är bättre på detta, Jagged alliance 2 ska uppenbarligen slå taktik fallout på fingrarna med. Men å andra sidan har jag kanske bara gett spelt tio minuter av en ärlig chans.

 

 
 
 

Fallout 3
Första spelomgången gjorde jag så snabbt jag hade tillgång till det, det var hemma hos min dåvarande pojkvän som spelat det en vecka innan mig, jag kan verkligen inte komma håg om jag hatade denna del eller om jag avskydde det, jag antar att spelet inte gjorde sig s märkvärdigt alltid. Förutom kanske musiken i spelt som har varit det mest magiska som jag hört på flera år. 

 

Fallout Las Vegas
Det senaste spelet som jag spelade var det senast utkomna. Min vän säger åt mig att det är mycket bättre än Fallout 3 men jag kan verkligen inte avgöra set då det var nånga år sedan jag spelade trean, Men en sak kan jag säg, musiken är absolut inte p samma höga nivå tyvärr, inte direkt dåligt men inte alls på samma nivå

 

 

 

 

Just nu är jag sjukt sugen på att sy en fallout jumpsuit. En sådan man börjar med i spelet. Men insåg senare att jag nog bör vänta lite till nästa år, vill ju få dessutom ha en med mig en pip-boy  med mig och lite snyggt sydda veck i klädnaden skulle inte sitta helt fel.. nästa Halloween kanske :) det kanske bara får vara en dröm, brukar glömma fina saker.

 

Men snygga är dem

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0