Demoner, humor i en förfallen värld och fabler

Idag har jag en liten märklig kompott av rekommendationer, eller vad sägs om humoristisk framtid blandad med spindelätande övernaturligheter och vackra magiska sagor. Såhär är det, i helgen började jag läsa en fin liten webbcomic som blev rekommenderad till mig.
Det är faktiskt så att jag inte alls tycker om internet serier, jag läser ytterst sällan serier på datorn, det största problemet jag har med serier på internet är nog att de fortsätter i all evighet och är otroligt svåra att komma in i efter 14.537 stycken seriestrippar. Jag vill inte häller läsa 14.537 serie strippar på min dator för att komma i kapp. Inte alls faktiskt. Tacka vet jag papper.
 
Men han sålde den till mig med löften om övernaturlighet, bra story och vackert tecknad. Mycket bröst. Plus att den faktiskt har ett slut och jag gillar avslut. Jag började läsa och blev direkt förälskad. Serien flörtar med så många sidor av mig att jag ser fram emot nästa stund som jag får sitta med den. Här är den:
 
Locus
 
Skapad av Adam Black
 
Men eftersom jag glöme bort namnet så fort jag gick ifrån datorn  så lördagen spenderade jag med att googla listor på bra serier för att hitta den igen. Jag hittade inte den, fick fråga min vän igen, men jag hittade två andra fina serier:
 
Romantically Apocalyptic
 
Skapad av Vitaly S Alexius
 
Ja, jag vet att den är gammal och att jag redan borde har läst denna serie, men den har helt gått mig förbi är jag rädd. Men nu har jag äntligen hittat den och jag älskar en, underbart tecknad och svart menlös humor. Jag har bara läst lite än så länge men den har mitt hjärta. Ser fram emot att historien ska utveckla sig.
 
 
Skapad av Stevan Živadinović
 
Det här var det andra fyndet som jag fann! Inte serie, mer som en saga som är så djävulskt snygg att jag dör. Jag ser fram emot min lediga dag så jag har tid att sitta och tugga mig igenom denna lilla juvel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0